1-Kütüphane hangi saatlerde ve kimlere hizmet vermektedir?
Çalışma saatleri ve hizmet verdiğimiz kullanıcı bilgisine web sayfamızdan erişebilirsiniz.
2-ERÜ öğrencisiyim / personeliyim kütüphaneye nasıl üye olabilirim?
ERÜ mensubu olan akademik ve idari personel ile öğrenciler kütüphanenin doğal üyesidir. Kurum kimlik kartı ile işlemlerinizi yapabilirsiniz.
3-Ödünç verme hizmetinden kimler yararlanabilir?
ERÜ mensubu olan akademik ve idari personel ile öğrenciler ödünç verme hizmetinden yararlanabilir.
4- Kütüphaneden nasıl ödünç kitap alabilirim?
Aradığınız kitaba ulaştıktan sonra kurum kimliğinizle ödünç verme bankosu veya shelfcheck cihazından işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
5-Arkadaşımın kimliği ile ödünç kitap alabilir miyim?
Hayır. Başka bir okuyucu adına işlem yapamazsınız.
6-Ödünç aldığım kitapları başkası iade edebilir mi?
Evet.
7-Hangi kaynaklar ödünç verilmez?
Müracaat kaynakları (Ansiklopediler, sözlükler, bibliyografyalar ...vb.), tezler, dergiler. rezerv kitaplar kütüphane içinde kullandırılır, ödünç verilmez.
8-Bir seferde en fazla kaç kitap ödünç alabilirim?
Kullanıcı profiline göre ödünç verme sayıları değişmektedir.
9-Kitapların ödünç verme süreleri kaç gündür?
Kullanıcı profiline göre ödünç verme süreleri değişmektedir.
10-Ödünç aldığım kitabın uzatma işlemini nasıl yapabilirim?
Ödünç aldığınız kitabın uzatma işlemini, oturum açarak ''üzerimdekiler''den kitap künyesinin sağ tarafında yer alan ''uzatma saat ikonuna'' tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz. ( ''Uzatma saat ikonu'', iade tarihine 5 gün kala aktifleşir.)
11-Kitabı zamanında iade etmezsem ne olur?
Zamanında iade edilmeyen kitaplar için, gecikme cezasına karşılık Başkanlığın uygun gördüğü kitaplar aldırılır.
12-Kitabı kaybedersem ne olur?
Kitabı kaybeden okuyucu, kaybettiği kitabın öncelikle "aynısını", aynısını getiremiyorsa (Kütüphane Komisyonunca kitabın piyasada baskısının bulunmadığının tespiti durumunda) kaybolan kitabın yerine, "aynı değerde", "aynı konuda", "aynı dilde", "yeni basım", "iki adet" kitap getirmekle, ayrıca "gecikme cezası" ödemekle sorumludur.
13-Kütüphanede mevcut olmayan kitaplara nasıl ulaşabilirim?
KİTS (Kütüphanelerarası İş Birliği Takip Sistemi) aracılığıyla ulaşabilirsiniz.
14-Kütüphanede mevcut olmayan tezlere nasıl ulaşabilirim?
TÜBESS (Türkiye Belge Sağlama Sistemi) aracılığıyla ulaşabilirsiniz.
15-"Kampus Dışı Erişim" nedir?
ERÜ mensubu olan akademik ve idari personel ile öğrenciler, Kütüphanenin elektronik kaynaklarına (veri tabanları, e-dergi, e-kitaplar, e-tezler...) kampüs dışından erişebilmesidir.
16-"Kampus Dışı Erişim" hizmetinden kimler yararlanabilir?
ERÜ mensubu akademik ve idari personel ile öğrenciler yararlanabilir.
17-"Kampus Dışı Erişim" ayarlarını nasıl yapabilirim?
''Kampüs Dışı Erişim'' ayarlarının nasıl yapıldığına buradan ulaşabilirsiniz.
18-Kütüphanede kullanabileceğim bilgisayar var mı?
Kütüphanemizde 1. katta bilgisayar salonu bulunmaktadır.
19-Kütüphane koleksiyonuna eklenmesi için kimler kitap isteğinde bulunabilir?
ERÜ mensubu olan akademik ve idari personel ile öğrenciler kitap isteğinde bulunabilir.
20-Kütüphane koleksiyonuna eklenmesi için nasıl kitap isteğinde bulunabilirim?
Eser istek menüsünde izlenecek yollar doğrultusunda kitap isteğinde bulunabilirsiniz.
21-Elektroniği olan bir kitabın basılısı alınabilir mi?
Koleksiyonumuzda elektroniği olan bir yayının basılı isteği, basılısı olan bir yayının da elektronik isteği kabul edilmemektedir.
22-İstemiş olduğum kitap rafa çıktığında nasıl haberdar olurum?
Rafta kullanıma sunulan kitap oturum açtıktan sonra ''üye işlemleri'' altında ''eser istek'' kısmındaki ''listemi göster-durum''dan bilgi edinebilirsiniz.
23-Kütüphane kaynakları raflara hangi düzene göre yerleştirilmektedir?
Kütüphanedeki kaynaklar Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflama Sistemine göre yer numarası almaktadır.
24-Kütüphanedeki basılı ve e-kaynakların taramasını nereden yapabilirim?
Online Katalog ve Tüm kaynaklarda Ara alanından taramanızı yapabilirsiniz.